Ile wody pić?

 

 

Z pewnością spotkałaś/eś się z zaleceniami typu pij 8 szklanek wody dziennie.

Ile w tym prawdy?

Czy i ile wody powinnaś/powienieneś dostarczać organizmowi każdego dnia?

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilość wody, jaką powinnaś/powinieneś dostarczyć organizmowi można wyliczyć na 2 sposoby:

 


1) 1 ml wody na każdą spożytą kcal (czyli jak jesz np. 1800 kcal to 1,8 litra).

 

2) Mnożąc kg masy ciała x 30 ml (czyli jak ważysz np. 60 kg to 1,8 litra).

 

I teraz uwaga: to nie musi być woda mineralna!


Dobrze jesli pijesz wodę, ale pamiętaj, że organizm pobierze ją również z pożywienia - herbaty, sokow, warzyw, owoców i innych produktów (nawet chleb czy wędlina ją zawierają). Woda powstaje również w niektórych procesach metabolicznych wewnątrz organizmu.

 

 

Jeśli więc Twoja dieta obfituje w warzywa i owoce, pijesz herbatę, soki, jadasz zupy to nie odwodnisz się.

Jeśli jednak jesz mało warzyw i owoców albo intensywnie trenujesz albo po prostu lubisz to sięgaj po wodę.