Szybkie, zdrowe i pyszne - springrollsy!

 

Oprócz tego to danie jest bezglutenowe i wegańskie, zawiera jedynie kilkadziesiąt kcal w 1 szt i ma niski ładunek glikemiczny!

Składniki, które włożyłam do środka to moja inwencja twórcza, tak naprawdę można tam wrzucić wszystko co się lubi.

Gdybym chciała bardziej sycącą wersje dorzuciłabym np. tofu, pieczarki czy czerwoną fasolę.

Jak zrobić te cudeńka? Przeczytasz poniżej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co potrzeba?

 

 

1. papier ryżowy - kupisz w każdym większym sklepie na dziale "azjatyckim" (tam gdzie znajdziesz też makaron ryżowy, wodorosty do sushi itp.)

 

 

2. składniki na wypełnienie, ja wykorzystałam:

 

 

  • rukolę
  • pomidorki koktajlowe
  • awokado
  • ogórka świeżego                                                                                                                      
  • kiełki mieszane
  • paprykę pomarańczową

 

 

 

 

 

 

 

3. sos - ja użyłam sojowego, ale można użyć każdego, który sie lubi lub zjeść springrollsy same

 

 

 

Jak zrobić?

 

 

 

1. Ogórka, paprykę i awokado  pokrój w paski o długości ok. 6 cm, pomidorki przekrój na ćwiartki

 

 

2. Namocz papier ryżowy w wodzie (wystarczy kilka sekund)

 

 

3. Na dolny brzeg wyłóż składniki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Zacznij zawijać od dołu, potem zawiń boki i dalej w górę aż powstanie zgrabny rulon

 

 

 

Gotowe!

 

 

 

Polecam to danie, gdyż jest ono lekkie i mieści w sobie wiele cennych wartości - witamin, minerałów, a także enzymów.

 

Przygotowanie zajmuje ok. 15 minut, a smak jest naprawdę pyszny!